Персонализирани клиентски пътешествия - тайната на успеха

07.11.2016

Предизвикателството пред съвременния бизнес За добрите бизнесмени не е тайна, че дългосрочният успех на техните компании е свързан с изграждането на персонализирани клиентски пътешествия. Като таргетират своите оферти и промоции според индивидуалните нужди и предпочитания на всеки клиент, организациите увеличават възможността както за първоначална покупка, така и за последващи продажби.

post_3

Персонализираните клиентски пътешествия започват с дълбоко разбиране на цялостната клиентска база и създаването на стратегия, която може да задоволи нейните основни нужди. Когато такава стратегия е вече налична, компаниите могат да „настройват“ своите рекламни комуникации на индивидуално ниво и да създават най-подходящото пътешествие за всеки клиент. Това, което клиентът иска от едно персонализирано пътешествие, е да може да получи възможно най-много от всяка интеракция – защото тя е създадена само и единствено за него. Не за сегмент от хора с подобни нужди и интереси, а единствено и само за него.

Многоканалното клиентско пътешествие се състои от ключови интеракции между потенциален клиент и компанията продавач. Интеракциите могат да започват на един канал и да продължават на друг, което усложнява осигуряването на приятно клиентско преживяване с постоянно високо качество при всеки използван канал за комуникация. Клиентите очакват постоянно високо ниво на обслужване независимо от устройството или комуникационния канал, който използват в даден момент.

Естествено това води до предпочитания за пазаруване с компании и брандове, които са изградили отлично клиентско пътешествие по всички канали. В основата на персонализацията е разбирането на клиентите и предвиждането на техните нужди. Модерните технологии могат да ни дадат нужните данни и анализи, за да осъществим една успешна маркетинг стратегия, но не могат да опознаят клиентите вместо нас. Когато една компания поставя клиентите си на първо място, тя може да започне изграждането на по-дълбоки, лични връзки, които я правят предпочитан избор пред останалите играчи на пазара. Организациите трябва да спрат да мислят за различните канали за комуникация като отделни преживявания и да гледат на тях като част от нещо по-голямо.

Бъдещето на продажбите е в създаването и управлението на клиентски пътешествия по всички канали. Няколко ключови характеристики отличават успешните многоканални клиентски пътешествия:

 post_1

  • Те са консистентни – осигуряват единно, познато и приятно за клиента преживяване по всички канали
  •  Те са персонализирани и оптимизирани според възможностите и ограниченията на конкретното устройство и/или комуникационен канал, които клиентът използва в момента
  •  Преминаването от един канал към друг е неусетно за клиента – неговото пътешествие продължава точно там, където го е оставил, независимо кога и къде решава да го продължи
  •  Пътешествие трябва да води всеки клиент с правилните, персонализирани интеракции и послания, получавани в правилното време.

Модерните, дигитални клиенти стават все по-комплексни. Решението за бизнеса е едно - осигуряване на персонализирано преживяване за всеки клиент по всеки канал.

Последни новини

15/07/2020

Дивизия „Фармацевтични продукти“ на Байер България в партньорство с Некст Консулт по стратегически проект

Некст Консулт бе ръководител на проекта, управлявайки мултифункционален екип от старши мениджъри с цел генериране на иновативни решения и оптимално позициониране след кризата с COVID-19.

Прочети повече

30/06/2020

АЛКОМЕТ поставя силен фокус върху клиентските изисквания с помощта на Salesforce и Next Consult

Внесените редица подобрения в процесите по управление на продажби, сътрудничеството между клиентите и служителите, и повишената ефективност на екипа за продажби, допринасят за благоприятното за развитието на фирмата.

Прочети повече

Абонирай се и получавай първи новини, интересни материали от нас и нашите партньори, примери за добри практики и екслузивни покани за събитията на Некст консулт

ЗАПИШИ МЕ