5 от най-важните тенденции в дигиталния маркетинг през 2018

18.12.2017

                 hand holding phone

 

 

В дигиталния свят е много трудно, често невъзможно, да се прогнозира, поради динамичността и скоростта, с която се променя всичко в него. Но въпреки тази несигурност, има иновации, които се случиха през 2017, и ще продължават да се развиват и през новата година – и е важно компаниите са съгласуват маркетинг стратегиите си с тях, за да си осигурят успех и утре.


1. AI

Artificial Intelligence (AI) определено беше гореща тема за 2017 и тенденцията е да продължи и през 2018. Най-ярко изразено за компании и потребители е в гласовите команди и набирания, които набират все по-голяма популярност. Alexa, Siri и автоматизираните чатботове са само върха на айсберга, и технологичните гиганти вече отговарят с посложни разработки като SAP Leonardo и Salesforce Einstein.

Einstein e един от най-новите продукти на Salesforce и работи с Sales Cloud, Service Cloud, Marketing Cloud и всички останали решения на Salesforce. Основната му цел е чрез анализ на данни да помага на бизнесa ви да получава най-точната информация за клиентите и продажбите. Einstein учи от вашата информация и ви помага с предложение, прогнози и тенденции за бъдещето. Но Salesforce не се задоволяват само с това – през 2017, те пилотират и myEinstein като място, в което може да се правят апликации с AI. За бизнеса, AI означава нови възможности за креативност, но и нови предизвикателства по пътя към добрия и ангажиращ маркетинг.

 

2. Маркетинг чрез различни (дигитални) канали

Вече не е достатъчно да отделите средства за телевизионна реклама и да стискате палци, надявайки се на увеличени продажби. Играта се променя, защото потребителското поведение е по-разнообразно от всякога. Човекът в света на комуникациите е онлайн непрестанно, рядко гледа телевизия по традиционния модел, а сам избира какво и кога да гледа, или чете. Ако преди 15 години, потребителят е проверявал 1 или 2 източника на информация, преди да закупи, то в последните години това се е увеличило на 20 пъти. Вижте повече за това как хората купуват онлайн.

Това отваря възможности в различните канали на дигитални комуникации да бъдат създадени умни кампании, с подходящи послания. Мултиканалният маркетинг е норма и е важно да се обърне внимание както на уникалността на всеки канал, така и на обединяващата ги маркетинг стратегия, за да не се изгуби фокуса – а и вниманието на потребителя.

Мултиканален обаче не означава да бомбандирате потребителите с едно и също съдържание – това по-скоро би имало отрицателен ефект. Напротив, трябва специално да отделите време и внимание, за да създадете таргетирано и подходящо съдържание. Не сте сигурни как да направите това? Пишете ни!

 


3. Динамичното съдържание

Според Econsultancy, персонализирания имейл с подходяща оферта води до 18 пъти повече приходи от общия имейл, който се изпраща до всички. Динамичното съдържание (наречено още умно), позволява на базата на съществуваща информация, да се създадат изключително релевантни и персонализирани маркетинг материали, които наистина да са от полза на потребителя.

Например, ако клиент си е купил чанта от вашия онлайн магазин, защо му пращате оферти с още чанти? А не с подходящи обувки или портомоне, например? Динамичното съдържание има приложения и в бизнес-към-бизнес маркетинга – след като се идентифицира на какъв етап се намира потенциалния потребител – дали все още търси информация, или активно се интересува от вас, може да се изготвят подходящи и полезни материали, с които да се подтикне той да направи следващата крачка към това да стане Ваш клиент. Ето и тайните на качественото съдържание.

 

 

4. Мобилното царство

Едва ли има устройство, което да е видяло такъв голям ръст на потреблението както мобилният телефон. 51% от всички търсения в интернет за 2016-та са се случили през смартфон, като това отбелязва ръст от 25% година-за-година. И въпреки, че мобилните телефони сами по себе си не са новина, тяхното значение се очаква да продължи да нараства – факт, който не може да бъде пренебрегван. Планирайте следващата кампания, стратегия или дори уеб страница, имайки предвид мобилните устройства. Как да направя това?

 

 

5. Видео и социални медии

Фейсбук отбелязва значително нарастване в споделянето и гледането на видео – някои блогъри дори се шегуват, че скоро ще надмине и YouTube. Това е малко вероятно, тъй като YouTube е безспорен лидер, но определено има урок в това наблюдение – и той е, че все повече потребители предпочитат да гледат, вместо да четат. През 2017, 69% от цялата онлайн активност се състои в гледане на видео. Видео съдържанието дава много възможност за креативност – време е да впрегнете нужните ресурси, за да впечатлявате с невероятно видео съдържание! Как да създавате добро съдържание? Прочетете още тук.

Най- голямата тенденция за 2018 е, че дигиталната транформация продължава да доминира бизнес света, дори и за компании, които имат по-традиционни бизнес модели, защото дигиталният свят предоставя възможности за увеличение на продажбите с минимални инвестиции, и измерване на резултатите в реално време.

 

Искате ли да научите повече?

Пишете ни!

Ако желаете да се включите в бъдещи обучения и събития, както и да получавате новини от нас и нашите парньори, запишете се тук.


За автора: Йоана Великова притежава солидни знания и опит в областта на SEO и SEM (вкл. AdWords и Tag Manager), дисплей реклама, статистика и данни, управление на социални медии и реклама, E-mail маркетинг, Analytics и други. Йоана отговаря за всички дигитални елементи и е сертифицирана от Google. Може да се свържете с нея на digital@next-consult.com

Сподели

Последни новини

15/07/2020

Дивизия „Фармацевтични продукти“ на Байер България в партньорство с Некст Консулт по стратегически проект

Некст Консулт бе ръководител на проекта, управлявайки мултифункционален екип от старши мениджъри с цел генериране на иновативни решения и оптимално позициониране след кризата с COVID-19.

Прочети повече

30/06/2020

АЛКОМЕТ поставя силен фокус върху клиентските изисквания с помощта на Salesforce и Next Consult

Внесените редица подобрения в процесите по управление на продажби, сътрудничеството между клиентите и служителите, и повишената ефективност на екипа за продажби, допринасят за благоприятното за развитието на фирмата.

Прочети повече

Абонирай се и получавай първи новини, интересни материали от нас и нашите партньори, примери за добри практики и екслузивни покани за събитията на Некст консулт

ЗАПИШИ МЕ